Follow by Email

piatok, 8. septembra 2017

10 ZÁSAD SPRÁVNEJ ERGONÓMIE

ERGONÓMIA JE VEDA ZAOBERAJÚCA SA VZŤAHMI MEDZI ČLOVEKOM A PROSTREDÍM, KTORÉ HO OBKLOPUJE. 

1. Udržujte neutrálne držanie tela

Najlepšie pozície sú tie, ktoré udržujú telo “neutrálne”. Vtedy je telo vyrovnané a vyvážené. Neutrálny postoj minimalizuje napätie na svaly, šľachy, nervy a kosti a umožňuje maximálnu kontrolu sily.


2. Znížte nadmernú záťaž

Nadmerná záťaž na svaly a kĺby môže spôsobiť únavu a zranenia. Mnohé pracovné činnosti vyžadujú vysoké zaťaženie ľudského tela. Svalová záťaž sa zvyšuje v závislosti od požiadaviek na silu.


3. Udržujte všetko v ľahkom dosahu

Veci, ktoré často používate, by mali byť ideálne v dosahu ruky. Otáčaniu trupu a pohybom ramien, hlavne pri zaťažení sa podľa možností vyhnite.


4. Pracujte v správnej pracovnej výške

Telo sa menej namáha. Pravidlom je, že väčšina pracovných činností by sa mala robiť vo výške lakťa. Platí to rovnako pre činnosti kde sedíte alebo stojíte.


5. Znížte nadmerné pohyby

Opakovaný pohyb je ďalším hlavným ergonomickým rizikovom. Znížte počet pohybov, ktoré robíte počas dňa. Týka sa to či už pohybov s celým telom, chrbtom, rukami, zápästiami alebo s prstami.


6. Minimalizujte únavu a statické zaťaženie

Držanie rovnakej polohy po určitú dobu spôsobuje statické zaťaženie na organizmus. Vytvára sa tak únava a nepohodlie čo môže spôsobiť bolesť, stratu koncentráciu a narúšať tak prácu.


7. Minimalizujte tlak (kontaktné napätie)

Dávajte si pozor na nadmerné tlačenie na materiál, nástroje či predmety. Vytvárate tak lokálny tlak pre malú oblasť tela, ktorá môže brániť krvi, funkcii nervov alebo pohybu šliach a svalov.


8. Dostatočný priestor a viditeľnosť

Pracovisko je potrebné nastaviť tak, aby ste mali dostatok miesta pre vašu hlavu, kolená a nohy. Zariadenie by malo byť postavené a činnosti nastavrhnuté tak, aby nič nebránilo vášmu výhľadu.


9. Pohyb, cvičenie a strečing

Ak chcete byť zdravý, musíte cvičiť a naťahovať sa (strečing).


10. Udržujte pohodlné prostredie

Správnym osvetlením sa udržujete koncentrovaný a chránite sa pred únavou. Ruky a ramená vystavené vibráciam môžu mať za následok celú škálu chorôb.


Správna ergonómia pomáha nášmu organizmu byť zdravý a dosahovať lepšie výsledky. My máme v tejto oblasti bohaté praktické skúsenosti. Radi Vám pomôžeme vytvoriť zdravé a výkonné pracovisko bez strát. V prípade otázok neváhajte a kontaktujte nás.


Informácie o školeniach na www.leanakademia.sk


Ďakujem Vám za Vašu priazeň. Prajem Vám krásny a úspešný deň.

Michal Červinka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára