Preskočiť na hlavný obsah

Efektívna komunikácia vo výrobe

Zmyslom komunikácie je výmena informácii. Odovzdať informácie a získať spätnú väzbu, prípadne odpovede. Ako musíme komunikovať aby naše myšlienky boli prijaté čo najlepšie druhou stranou? Čomu sa vyhnuť a čo naopak robiť aby slová mali najlepší efekt? Používať iba slová...? 




Všetci neustále komunikujeme. Komunikujeme doma s rodinou, komunikujeme s priateľmi 
i s cudzími ľuďmi. Komunikujeme samozrejme aj v práci. 

Čo je zmyslom komunikácie? Je to výmena, prenos informácií. Je komunikácia je manipulatívna? Áno. Pretože sa vo veľkej miere snažíme ovplyvniť svoje okolie. Keď sme v práci často potrebujeme presvedčiť svojho kolegu, nadriadeného či podriadeného . Chceme predať informácie či myšlienky. 

Vo výrobe musíme robiť rýchle rozhodnutia. Dobré a správne rozhodnutia robíme na základe dobrých a správnych informácií. No a informácie si v prácii odovzdávame tak že komunikujeme.

Takže ako musíme komunikovať aby naša naše myšlienky boli prijaté? Naviac bez šumu, tak ako potrebujeme? Chcete vedieť predať seba svoje nápady?

Prídte na náš workshop kde Vám poskytneme overené postupy pomocou ktorých, budete schopný efektívne komunikovať. A naviac sa dozviete:


  • Ako rýchlo dosiahneme ciele
  • Ako prezentovať a viesť porady
  • Ako predísť nedorozumeniam
  • Ako stíhať prácu
  • Ako zlepšiť svoj pracovný a možno aj osobný život

Kedy?

23. september 2015
30. september 2015

Pre koho je tento workshop určený?

Nižší a stredný manažment vo výrobnej firme – majstri, THP pracovníci, vedúci úsekov v počte 6 - 15 ľudí



Ako dlho:

Jeden deň.


Kde?

V priestoroch úplne novej Lean Akadémie v Senci.

Železničná 56, Senec

Kto bude školiť:


PhDr. Petra Drozdová - de la Fére
www.vianova.sk
info@vianova.sk

PhDr. Petra Drozdová - de la Fére je Profesionálny certifikovaný biznis a osobný kouč s certifikátom asociácie ICF (Medzinárodná federácia koučov). Absolvovala medzinárodne uznávaný certifikovaný program koučovania TASC na Erickson College (Vancouver, Kanada).
Vlastní medzinárodne uznávaný certifikát Licensed Practitioner z Neurolingvistického programovania /NLP/ akreditovaný Society of Neuro-Linguistic Programming.  
 
Koučuje vyšší a stredný manažment vo finančných, obchodných, telekomunikačných a výrobných firmách /napr. Danone, Poisťovňa Dôvera, T-Com/.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Takt time

Ako synchronizovať jednotlivé pracovné operácie či súvisiace procesy? 
Keď sa učíme hrať na hudobný nástroj, náš učiteľ zapne metronóm. Je to malá skrinka, ktorá nám presne udáva tempo, ako máme hrať. Tempo je dané autorom skladby. Keď tempo nedodržíme, zahráme namiesto romantickej skladby pochod. A to by sa naše publikum asi náramne pobavilo... Náš zákazník je naše platené publikum. Je zároveň aj autorom skladby a dobre vie, kedy má skladba skončiť. Koniec skladby znamená, koľko výrobkov vyprodukujeme.


Takt zeit V 30-ich rokoch 20. storočia si nemecký letecký priemysel požičal myšlienku taktu na zladenie finálnej montáže so zásobovaním jednotlivými lietadlovými trupmi. Bol to jednoduchý nápad, tak ako v hudbe dirigent udáva rytmus orchestru, aj zákazník udáva tempo výroby presným taktom. Tik, tik, tik...
Japonci Japonské Mitsubishi počas druhej svetovej vojny vyrábalo lietadlá (legendárne Zero), a keďže technicky spolupracovalo s Nemcami ako výrobca lietadiel Junkers, prinieslo tút…

Čo je štíhla výroba alebo lean production?

Čo je to štíhla výroba? V čom mi pomôže keď poviem zoštíhlil som svoj proces?Ako súvisí Lean našou firmou či s mojim zákazníkom?

Štíhla výroba ( Lean Production) je výroba očistená od plytvania vo výrobe. Plytvanie je všetko, čo zvyšuje náklady výrobku alebo služby bez toho, aby zvyšovalo ich hodnotu. Zjednodušene povedané plytvanie, alebo ináč straty, sú prekážky v ceste efektívnemu pretváraniu vstupných zdrojov a materiálu na výstupy - konečné výrobky.

Hodnotu nám pridávajú činnosti, za ktoré je náš zákazník ochotný zaplatiť, sú vykonávané na prvý krát a správne a fyzicky menia produkt. Hodnotu nám pridáva napríklad vŕtanie funkčných otvorov, ale taká kontrola presnosti už hodnotu nepridáva. Rovnako hodnotu nepridáva transport výrobku do skladu. Samozrejme výrobky treba prepravovať. Každý transport by mal byť nanajvýš účelný.

To, že máme zákazku, výrábame alebo pracujeme pre zákazníka určujú tri faktory:

cenakvalitadodacia lehota.
Tieto faktory ovplyvňujú a tvoria konkurenčnú vý…

Plytvanie

Pamätáte si koniec filmu „Marečku, podejte mi pero!“? Sen hlavného hrdinu Kroupu na konci mi evokuje ideálny závod. Závod, kde ide všetko ako po masle, všetko je automatizované a v pravidelnom intervale opúšťajú linku dobré kusy. Aká je realita? 

Nechcem generalizovať, ale v priemernom závode karpatského typu sa vo výrobe stretávame s prekážkami ktoré nás od ideálu významne odkláňajú.

 Predstavme si cestu na ktorej na každom kroku číhajú nástrahy. Diery vo vozovke, spadnuté brvná, obchádzky a podobne. My chceme ísť maximálnou povolenou rýchlosťou, ale našu rýchlosť musíme prispôsobiť stavu vozovky. V jazyku výroby týmto prekážkam hovoríme plytvanie. 

Plytvanie je všetko, čo nám nepridáva hodnotu, ale zvyšuje nám výrobné alebo prevádzkové náklady, ako sme uviedli v úvodnom článku. Vo výrobe rozlišujeme 
7 typov plytvania.


Vysoké zásoby sú najväčším problémom výroby. V zásobách máme uložené peniaze, ktoré nepracujú. Samozrejme bezpečnostná zásoba pre „strýčka Príhodu“ je dobrá, ale musí by…